10 Haziran 2015 Çarşamba

Büşra - 2010


Büşra, Bahadır Boysal'ın Leman dergisinde haftalık çizgi roman olarak neşrettiği bir çizgi karakter. Sinemaya aktarılan versiyonda da aynı minvalde maceralar peşinde koşan kahramanımız türban defilesinden maskeli balolara her ortamda fink atmaktadır. Ancak Türkiye toplumuna özgü çelişkiler kahramanımız başta olmak üzere filmde yeralan karakterlerin başını sık sık ağrıtacaktır. Usta çizer Boysal'ın aynı adlı çizgi kahramanının sinema uyarlaması Büşra'nın hikayesi; dört yalnız bireyin, dört farklı vizyonun ve dört trajik öykünün düğümlenmesiyle oluşuyor. Sonunda ortaya çıkan kaçınılmaz trajedi ise, yaşadıkları toplumun en üzücü gerçeğini onlara mutlak bir biçimde anlatacak: Hoşgörü olmayan toplumlarda, insanlar yalnızlığa mahkumdur.

Benim sözlerime sıra geldiğinde ise; 'Büşra' filminin sansasyon ya da polemik yaratmaktan öte bir derdi olduğunu ve tüm ekibin bu derdi anlatmaktan başka bir şeye odaklanmadığını gördüm. Ama bunu anlamak için bilet alıp sinemaya gitmek gerekliydi... Bu kadar 'kirli bilgi'ye maruz kalan bu film, kimseye yaranamadan, önyargı dağlarına toslayıp vizyondan ayrılması beni üzerdi ki öyle olmadı....
Belkide onlarca kez izledim ''Büşra''yı. Her izlediğimde aynı bütünden aynı yerde etki altında kaldım. ''Hepimiz yalnızdık'' en az ''Büşra'' kadar.Hepimize vardı o ön yargı en az ''Büşra''nın ki kadar. Neydi toplumun derdi? Neden olduğu gibi sevmek yerine kalıplara sokmaya çalıştık insanları?  Nedendi sevgisizlik? anlamadım... Ama biliyorum ki bu yazım bittikten sonra tekrar ''Büşra''yı izlemek için fırsat kollayacağım. Çünkü hepimiz ''Büşra''yız....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder